Zamieszanie wokół ustawy OZE utrzymuje klimat niepewności wokół tematu odnawialnych źródeł energii. Tymczasem do inwestycji w moduły fotowoltaiczne przekonuje Polaków DUON, który jako pierwszy sprzedawca energii w Polsce wprowadza darmowe audyty fotowoltaiczne.
– W ostatnim czasie wokół fotowoltaiki panuje olbrzymi chaos. Wciąż nie wiadomo, jak docelowo ma wyglądać rządowy system wsparcia dla osób, które zdecydują się zainwestować w zakup modułów słonecznych – mówi Krzysztof Noga, prezes Zarządu DUON Marketing and Trading S.A. – W dodatku program Prosument nie działa tak, jak tego oczekiwano. Ta sytuacja nie sprzyja temu, aby w Polsce zapanowała moda na energię ze słońca.
Chcąc zmienić ten stan rzeczy, firma wprowadza darmowe audyty fotowoltaiczne dla wszystkich chętnych. Będą one przeprowadzone przez zatrudnionych w spółce audytorów.
Pracownicy DUON wspólnie z odbiorcami ustalą powierzchnię dachu, jego lokalizację i kąt nachylenia, czyli wszystkie parametry oceniające potencjał do produkcji energii ze słońca. Co ważne, audyt uzupełni analiza dostępnych na rynku programów wsparcia ekologicznych źródeł energii. Odbiorca otrzyma informację o opłacalności inwestycji w razie skorzystania z programu Prosument, Taryf Gwarantowanych lub w przypadku, gdy żaden system wsparcia nie byłby dostępny. Wynikiem audytu będzie szczegółowy raport, dzięki któremu klient dowie się, ile zarobi na energii ze słońca.
Chcąc dotrzeć do jak największej liczby osób, DUON wprowadził możliwość przeprowadzenia audytu także w weekend. Choć spółka nie planuje wprowadzenia do swojej oferty montażu systemów fotowoltaicznych, niewykluczone, że wkrótce się to zmieni.
– Wierzymy w rozwój energetyki prosumenckiej, bo jej beneficjentem jest w pierwszej kolejności człowiek – podkreśla prezes Zarządu DUON Marketing and Trading S.A. – Obecne zamieszanie w obszarze źródeł rozproszonych jest zjawiskiem zrozumiałym. W mojej ocenie jesteśmy świadkami rewolucji w energetyce. Może ona sprawić, że bezpieczeństwo energetyczne gospodarstw domowych nie będzie już tak zcentralizowane i drogie. Tymczasem DUON nierzadko dawał swoją strategią produktową impuls do zmian na rynku. Wierzę, że w tym wypadku jest podobnie i znów dostarczymy wartości daleko wykraczających poza oszczędność pieniędzy.