ML System podpisała wartą 45,2 mln zł brutto umowę z MPK Świdnica dotyczącą budowy instalacji off-grid o łącznej nominalnej mocy wyjściowej 1,63 MW (AC), której sercem będą magazyny energii o pojemności 6 MWh, wraz z systemem SCADA.
Jak wskazywał Dawid Cycoń, wiceprezes ML System, po wyborze oferty spółki jako najkorzystniejszej w przetargu MPK Świdnica, w świetle nowych regulacji, które wkrótce staną się obowiązkowe, kluczowe jest spełnienie wymogu, by w tego typu postępowaniach co najmniej połowa komponentów systemu pochodziła z produkcji na terenie Unii Europejskiej. Warunek ten, ujęty w Specyfikacjach Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), istotnie wzmacnia pozycję firm takich jak ML System w przetargach, zwłaszcza w rywalizacji z dostawcami z Chin.
– Nasza przewaga wynika z połączenia autorskiego, zaawansowanego systemu zarządzania energią ze sprawdzonym portfolio produktów. To kompleksowe rozwiązanie od lat jest z powodzeniem wdrażane w obiektach o znaczeniu strategicznym, takich jak Miejskie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji (MPWiK), lotniska oraz kluczowe węzły komunikacyjne — w tym Dworzec Zachodni w Warszawie. Warto również podkreślić, że
w wielu państwach, m.in. w Czechach i we Włoszech, rozwiązania chińskie są wykluczane
z postępowań przetargowych ze względów bezpieczeństwa. Od przyszłego roku tego typu wymagania będą obligatoryjne, dla wszystkich przetargów dotyczących infrastruktury krytycznej również w naszym kraju – podkreślał Dawid Cycoń.
Celem projektu dla MPK Świdnica jest budowa instalacji off-grid o łącznej nominalnej mocy wyjściowej 1,63 MW (AC), której sercem będą magazyny energii o pojemności6 MWh, wraz z systemem SCADA. Źródłem OZE będzie fotowoltaika montowana na carportach o mocy 1,33 MW (AC) oraz małe turbiny wiatrowe o mocy 0,3 MW (AC). Wytworzona energia posłuży do zasilania autobusów elektrycznych znajdujących się w zasobach MPK Świdnica.
Źródło: ML System
Fot. ML System



