Deloitte, Google i Corab połączyły siły, aby stworzyć narzędzie do zarządzania energią odnawialną. Aplikacja mobilna firmy Corab umożliwia instalatorom i właścicielom instalacji kompleksowe i zdalne zarządzanie OZE.
Narzędzie zaprojektowane przez Deloitte powstało w wyniku dokładnego zbadania potrzeb i wyzwań, przed jakimi stoi klient – Corab S.A. Firma jest polskim producentem zaawansowanych systemów fotowoltaicznych. Obecnie przechodzi dynamiczną transformację, ewoluując z tradycyjnego producenta przemysłowego w kierunku nowoczesnego przedsiębiorstwa technologicznego. Wraz z rosnącym zainteresowaniem na rynku podobnymi produktami i rozwiązaniami, firma zauważyła potrzebę bardziej efektywnych metod monitorowania i zarządzania energią z instalacji fotowoltaicznych. Corab chciał przy tym udoskonalić proces serwisowy, aby sprostać pojawiającym się trendom.
Główną myślą przyświecającą nad procesem projektowym aplikacji była prostota w dostępie do funkcji ułatwiających korzystanie z produktów Corab oraz monitorowaniu energii słonecznej w systemach iOS i Android.
Aplikacja Corab One stanowi kompleksowy system obsługi i zarządzania fotowoltaiką, systemami ogrzewania, a w przyszłości również wszystkimi urządzeniami w domu czy firmie. Stworzyliśmy ją z myślą o potrzebach naszych klientów i partnerów, korzystając z wieloletnich doświadczeń oraz opinii użytkowników. Bardzo cieszę się z tej współpracy, bo rozwiązanie otworzyło nam drogę do szerokiej ekspansji europejskiej – mówi Piotr Markowski, CEO CORAB S.A.
Corab One powstało we współpracy z Google, wieloletnim partnerem technologicznym Deloitte. Aplikacja obejmuje zaawansowany system backend, który nie tylko agreguje w Google Cloud dane z sensorów instalacji, ale także integruje się harmonijnie z warstwą frontend w postaci aplikacji mobilnej. Dzięki temu klient końcowy jednym gestem ma dostęp do różnorodnych funkcji, ułatwiających m.in. korzystanie z produktów Corab, a także monitorowanie i zarządzenie wytworzoną energią słoneczną, podczas gdy instalatorzy czerpią korzyści z dostępów do danych serwisowych. Oprócz tego użytkownicy mają dostęp do bazy wszystkich dokumentów związanych z instalacją oraz bazy materiałów edukacyjnych zwiększających ich świadomość energetyczną.
Wielowymiarowość i wszechstronność narzędzia zaowocowała podniesieniem standardu obsługi klienta przy jednoczesnym obniżeniu kosztów w tym zakresie o około 40 proc. Aplikacja wpłynęła również znacząco na wzrost efektywności operacyjnej (Corab oraz firm instalacyjnych) o około 20 proc., dzięki zdalnemu dostępowi do dużej bazy danych w urządzeniach.