Dino Polska kontynuuje swój rozwój stawiając na niezależność energetyczną i inwestuje we własne instalacje fotowoltaiczne. Popularna sieć supermarketów podpisała z należącym do Grupy Polsat Plus dostawcą rozwiązań OZE nową umowę, zgodnie z którą ESOLEO wykona mikroinstalacje fotowoltaiczne na dachach kolejnych 250 sklepów DINO w całej Polsce. Dołączą one do 500 elektrowni słonecznych, które dzięki ESOLEO zasilają już supermarkety sieci w całej Polsce. Docelowo instalacji ma być jeszcze więcej.
– To biznes prywatny napędza transformację energetyczną w Polsce. Dzięki inwestycji w energię odnawialną, firmy nie tylko obniżają koszty i uwalniają się od nieprzewidywalnych cen prądu, ale także ograniczają ilość emisji CO2: słońce zapewnia nam prawdziwą energię wolności – mówi Krzysztof Dziaduszyński, Członek Zarządu ESOLEO.
– Dino to inspirujący przykład, który odpowiedzialnie, nie czekając na innych, bierze we własne ręce kontrolę nad swoimi rachunkami za prąd – dodaje.
ESOLEO realizuje inwestycje dla Dino Polska w ramach kilkuetapowego procesu, którego celem jest zapewnienie optymalnego wykorzystania budynku oraz bezpiecznego i długotrwałego korzystania z instalacji. Każdy projekt dopasowywany jest indywidualnie do potrzeb i technicznych uwarunkowań danego sklepu. Składa się na to m.in. audyt, który jest przeprowadzany przy użyciu dronów.
Współpraca z DINO to kolejna istotna realizacja w portfolio ESOLEO, obok m.in. uruchomionej pod koniec października 2021 r. farmy fotowoltaicznej o mocy 70 MWp w Brudzewie, którą spółka z Grupy Polsat Plus wykonała dla grupy ZE PAK. Była to pierwsza, tak duża farma w Polsce.
– Przeprowadzenie transformacji energetycznej wymaga kompleksowych rozwiązań z zakresu energii odnawialnej – a takie dostarcza ESOLEO, od mikroinstalacji dla prosumentów indywidualnych, przez projekty dla firm na budynkach i gruntach, aż po wielkoskalowe farmy fotowoltaiczne – podsumowuje Dziaduszyński.
Dino Polska należy do najszybciej rozwijających się sieci średniej wielkości supermarketów spożywczych w Polsce – zarówno pod względem liczby sklepów, jak i przychodów ze sprzedaży.
Zaprenumeruj Magazyn Fotowoltaika