Otovo rozpoczął partnerstwo z Castoramą, największą siecią sklepów typu Home Improvement (DIY) w Polsce i jest jej wyłącznym partnerem. Obie firmy będą wspólnie oferować klientom Castoramy instalacje fotowoltaiczne dostosowane do ich domów i indywidualnych potrzeb energetycznych.
– Biorąc pod uwagę aktualną sytuację geopolityczną i rosnące ceny energii elektrycznej, montaż paneli fotowoltaicznych jest jedną z najlepszych inwestycji, jaką można poczynić. Partnerstwo z Castoramą to dla nas krok w kierunku umożliwienia klientom jeszcze łatwiejszego dostępu do energii słonecznej oraz możliwości zaoszczędzenia nawet do 70-80% rocznie na rachunkach za prąd. Castorama każdego roku sprzedaje materiały budowlane, które służą do budowy i remontu tysięcy nowych domów w Polsce. To właśnie na etapie budowy nowego domu warto od razu przewidzieć taką instalację – mówi Paulina Ackermann, szefowa Otovo Polska.
Współpraca z Otovo działa na zasadzie wyłączności, co oznacza, że firma jest jedynym partnerem Castoramy.
Castorama uruchomiła specjalną stronę internetową, która przekierowuje zainteresowanych fotowoltaiką do usług Otovo Polska. W każdym ze sklepów klienci będą mieli okazję zapoznać się z ofertą Otovo i zapytać o szczegóły przeszkolonych przez firmę pracowników Castoramy. Wszystkie oferowane instalacje są objęte 10-letnią gwarancją na części i pracę (oprócz gwarancji producenta). Oferta przedstawiona na stronie obejmuje także wynajem paneli słonecznych z 20-letnią gwarancją na całą instalację PV.
– Obserwujemy zmianę świadomości klientów i ich ukierunkowanie na szeroko pojętą ekologię. Klienci częściej zwracają uwagę na produkty, które pozwalają zaoszczędzić energię, wodę, bądź są wykonane z alternatywnych materiałów. Potwierdzają to wyniki naszych raportów. Według jednego z nich, 58% Polaków deklaruje, że chciałoby uczynić swój dom bardziej przyjaznym środowisku, a ponad 90% osób ulepszających swoje domy zgadza się ze stwierdzeniem, że szuka sposobów na zmniejszenie zużycia energii. Ponadto, 80% polskich respondentów uważa kwestie zrównoważonego rozwoju w domu i ogrodzie są bardzo lub dość ważne, a 62% uznało, że zyskały one na znaczeniu na przestrzeni ostatnich trzech lat. Naszym celem jest osiągniecie 50% udziału sprzedaży produktów zrównoważonych dla domu, czyli produktów, które mają mniejszy wpływ na środowisko, pozwolą klientowi oszczędzić energię, wodę i inne zasoby, co pozwala stworzyć bardziej przyjazny i zdrowy dom – tłumaczy Piotr Bober Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Castorama Polska.
Partnerstwa tego typu nie tylko sprzyjają rozwojowi technologii fotowoltaicznych, ale także kreują model współpracy, który może stać się inspiracją dla innych firm i sektorów. Dzięki nim czysta energia jest dostępna dla każdego, a inwestycje w ekologię stają się normą.
Źródło: Otovo