Mondelēz International podejmuje kolejne kroki, aby osiągnąć kompleksową redukcję emisji CO2e o 35 proc. do 2030 r. w stosunku do 2018 r. Kontynuując budowę nowych instalacji fotowoltaicznych w fabrykach w Bielanach Wrocławskich i Jankowicach oraz pompy ciepła w zakładzie produkcyjnym w Skarbimierzu, Polska jest kluczowym rynkiem zbliżającym firmę do osiągnięcia swoich globalnych celów.
Mondelēz International, producent czekolad Milka, ciastek Oreo i Delicje, rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, ponownie inwestuje w energię odnawialną produkowaną przez własne instalacje fotowoltaiczne. Zgodnie z globalną wizją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 r., Mondelez podjął strategiczne decyzje, które pomogą w osiągnięciu wyznaczonego celu.
Projekt budowy lokalnych instalacji fotowoltaicznych w Polsce zakłada realizację przyzakładowych instalacji o łącznej mocy około 3 MW. Pierwsza z trzech inwestycji – instalacja w Skarbimierzu (woj. opolskie) – już działa i produkuje energię. Kolejną inwestycją Mondelēz International w odnawialne źródła energii jest warta 4,7 mln zł farma fotowoltaiczna, która powstała na należącym do firmy terenie, o powierzchni 1 ha, tuż obok fabryki czekolady w Bielanach Wrocławskich. Trzecia tego typu instalacja w Polsce ma powstać przy fabryce w Jankowicach k. Poznania. Jej uruchomienie jest zaplanowane na początek 2025 r.
Instalacje fotowoltaiczne w dolnośląskiej fabryce czekolady, mają łączną moc około 999 KWp.
Mondelēz International wykona również instalację nowoczesnej pompy ciepła w zakładzie w Skarbimierzu, która będzie pozyskiwać energię z ciepła odpadowego z agregatów wody lodowej.
Jak pokazują wyniki dorocznego raportu „Snacking Made Right”, Mondelēz International zredukował emisję CO₂e aż o 34 proc. w 2023 r. w porównaniu z 2018 r., m.in. dzięki inwestycjom w polskich fabrykach. Obecnie niemal połowa energii wykorzystywanej w zakładach firmy na świecie pochodzi z odnawialnych źródeł energii, w porównaniu z 40 proc. w 2022 r.
Wyniki tegorocznego raportu „Snacking Made Right” ukazują postępy firmy w realizacji założonych celów motywując do dalszych działań w kierunku zrównoważonej przyszłości.
Źródło: Mondelez