Toyota – domowy magazyn energii 8,7 kWh

11 czerwca 2022
Toyota – domowy magazyn energii 8,7 kWh

Toyota wprowadza na rynek system akumulatorów do użytku domowego, oparty na własnej technologii akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Magazyn ten dostarcza energię elektryczną zarówno podczas normalnego użytkowania, jak i w sytuacjach awaryjnych, poprawiając komfort funkcjonowania infrastruktury domowej.

Firma Toyota Motor Corporation (Toyota) opracowała akumulatory na podstawie koncepcji „bezpiecznej, długiej żywotności, wysokiej jakości, korzystnej ceny i wysokiej wydajności” swoich produktów. Technologia bazująca na wielu latach doświadczeń w pracach rozwojowych nad bateriami do pojazdów elektrycznych i hybrydowych została wykorzystana do stworzenia O-Uchi Kyuden System – domowego systemu akumulatorowego. Toyota rozpoczęła przyjmowanie zamówień na oferowany magazyn energii. Sprzedaż w Japonii za pośrednictwem firm budujących domy i firm ogólnobudowlanych rozpocznie się w sierpniu.

System O-Uchi Kyuden wykorzystuje własną, opracowaną dla pojazdów Toyota technologię zarządzania energią w celu optymalizowania pojemności znamionowej na poziomie 8,7 kWh i mocy znamionowej 5,5 kWh. Oferowany magazyn energii zapewnia bezpieczne zaopatrzenie w energię elektryczną całego domu w normalnych warunkach eksploatacyjnych, podczas przerw w dostawie prądu spowodowanych konserwacją sieci, a także klęskami żywiołowymi.

Dzięki połączeniu z systemem fotowoltaicznym może dostarczać odpowiednią ilość energii elektrycznej w zależności od potrzeb klienta przez całą dobę. Toyota wierzy, że korzystanie z tego systemu jeszcze bardziej zachęci do korzystania z fotowoltaiki – odnawialnej energii słonecznej.

Unikalny system bateryjny Toyoty można integrować z bateriami zelektryfikowanych pojazdów (HEV, PHEV, BEV, FCEV) przy 100 V AC. Pobierając energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach pojazdów – będących zapasowym źródłem zasilania – podczas przerw w dostawie prądu, użytkownicy korzystają z rozszerzonej funkcjonalności systemu. Ponadto możliwe są monitoring zasilania pozwalający na przeglądanie i ustawianie pojemności pamięci masowej, a także zamiana trybu pracy i innych ustawień w czasie rzeczywistym z dedykowanej aplikacji na smartfonie lub tablecie.


Główne dane techniczne:
Pojemność znamionowa 8,7 kWh
Maksymalna moc wyjściowa 5,5 kW
Temperatury pracy -20 ℃ do +45 ℃

Wymiary i waga:
Hybrydowy kondycjoner zasilania 445 × 198 × 698 mm / 33 kg
Konwerter DC–DC 337 × 92,4 × 429 mm / 9,0 kg
Jednostka akumulatorowa 1142 × 341 × 432 mm / 142 kg
Zasilacz samochodowy 372 × 140 × 532 mm / 9,0 kg

Źródło: Toyota Motor Corporation

Zaprenumeruj Magazyn Fotowoltaika