Toyota wprowadza na rynek system akumulatorów do użytku domowego, oparty na własnej technologii akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Magazyn ten dostarcza energię elektryczną zarówno podczas normalnego użytkowania, jak i w sytuacjach awaryjnych, poprawiając komfort funkcjonowania infrastruktury domowej.
Firma Toyota Motor Corporation (Toyota) opracowała akumulatory na podstawie koncepcji „bezpiecznej, długiej żywotności, wysokiej jakości, korzystnej ceny i wysokiej wydajności” swoich produktów. Technologia bazująca na wielu latach doświadczeń w pracach rozwojowych nad bateriami do pojazdów elektrycznych i hybrydowych została wykorzystana do stworzenia O-Uchi Kyuden System – domowego systemu akumulatorowego. Toyota rozpoczęła przyjmowanie zamówień na oferowany magazyn energii. Sprzedaż w Japonii za pośrednictwem firm budujących domy i firm ogólnobudowlanych rozpocznie się w sierpniu.
System O-Uchi Kyuden wykorzystuje własną, opracowaną dla pojazdów Toyota technologię zarządzania energią w celu optymalizowania pojemności znamionowej na poziomie 8,7 kWh i mocy znamionowej 5,5 kWh. Oferowany magazyn energii zapewnia bezpieczne zaopatrzenie w energię elektryczną całego domu w normalnych warunkach eksploatacyjnych, podczas przerw w dostawie prądu spowodowanych konserwacją sieci, a także klęskami żywiołowymi.
Dzięki połączeniu z systemem fotowoltaicznym może dostarczać odpowiednią ilość energii elektrycznej w zależności od potrzeb klienta przez całą dobę. Toyota wierzy, że korzystanie z tego systemu jeszcze bardziej zachęci do korzystania z fotowoltaiki – odnawialnej energii słonecznej.
Unikalny system bateryjny Toyoty można integrować z bateriami zelektryfikowanych pojazdów (HEV, PHEV, BEV, FCEV) przy 100 V AC. Pobierając energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach pojazdów – będących zapasowym źródłem zasilania – podczas przerw w dostawie prądu, użytkownicy korzystają z rozszerzonej funkcjonalności systemu. Ponadto możliwe są monitoring zasilania pozwalający na przeglądanie i ustawianie pojemności pamięci masowej, a także zamiana trybu pracy i innych ustawień w czasie rzeczywistym z dedykowanej aplikacji na smartfonie lub tablecie.
Główne dane techniczne:
Pojemność znamionowa 8,7 kWh
Maksymalna moc wyjściowa 5,5 kW
Temperatury pracy -20 ℃ do +45 ℃
Wymiary i waga:
Hybrydowy kondycjoner zasilania 445 × 198 × 698 mm / 33 kg
Konwerter DC–DC 337 × 92,4 × 429 mm / 9,0 kg
Jednostka akumulatorowa 1142 × 341 × 432 mm / 142 kg
Zasilacz samochodowy 372 × 140 × 532 mm / 9,0 kg
Źródło: Toyota Motor Corporation
Zaprenumeruj Magazyn Fotowoltaika