ESOLEO, dostawca instalacji fotowoltaicznych z Grupy Polsat Plus, podpisało kolejną umowę z Dino Polska S.A. na montaż 300 instalacji o mocy 39,6 kWp każda, które zasilą sklepy zieloną energią. W ramach pierwszego kontraktu, obejmującego lata 2020-2021, spółka uruchomiła dla sieci 200 elektrowni słonecznych.
– Dino to przykład dużej sieci sklepów, która, decydując się na fotowoltaikę, dba zarówno o swój biznes, zabezpieczając się przed rosnącymi cenami energii, ale też troszczy się o czyste powietrze w Polsce– mówi Mariusz Klimczak, prezes ESOLEO. – Naszymi klientami są zarówno największe sieci w kraju jak i te, które posiadają kilka sklepów, bo własne elektrownie fotowoltaiczne to dobra inwestycja na przyszłość. Wzrosty cen energii dotykają zarówno gospodarstwa domowe, jak i polskie przedsiębiorstwa, dlatego jednym i drugim oferujemy rozwiązanie, które dzięki produkcji własnego prądu daje oszczędności i przewidywalność wydatków – dodaje.
Do końca 2022 roku moc instalacji fotowoltaicznych na dachach sklepów należących do Dino Polska wyniesie kilkadziesiąt megawatów. – Jedna firma może zdecydować się na farmę fotowoltaiczną, czyli dużą elektrownię słoneczną zlokalizowaną w jednym miejscu lub na wiele instalacji rozsianych po całej Polsce. Budowa nawet dużej ilości mikroinstalacji jest jednak łatwiejsza i szybsza – zwraca uwagę Krzysztof Dziaduszyński, członek zarządu ESOLEO.
Jest to kolejna duża inwestycja ESOLEO, obok uruchomionej pod koniec października 2021 r. największej w Polsce farmy fotowoltaicznej w Brudzewie o mocy 70 MWp, którą firma wykonała dla ZE PAK.
Podobnie jak na wszystkich nieruchomościach, na których stosowane są rozwiązania ESOLEO, także instalacje dla Dino Polska przechodzą kilkuetapowy proces, który ma na celu zapewnienie bezpiecznego i długotrwałego korzystania z instalacji dopasowanej do konkretnych potrzeb i aspektów technicznych budynku. W jego skład wchodzi audyt, przeprowadzany przy użyciu nowoczesnych technologii i dronów, poprzez szczegółowy projekt, dobór wysokiej jakości elementów, aż po precyzyjne wykonanie przez doświadczone ekipy instalatorskie.
Dino Polska jest siecią działającą w segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Należy do najszybciej rozwijających się sieci pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.
Źródło: Esoleo