Nowy poziom zasięgu – 1000 km – elektrycznego Mercedesa VISION EQXX

19 stycznia 2022
Nowy poziom zasięgu – 1000 km – elektrycznego Mercedesa VISION EQXX

W poniedziałek 3 stycznia 2022 r. o godz. 18:00 Mercedes-Benz zaprezentował w pełni elektryczny model VISION EQXX wspomagany fotoogniwami, którego zasięg ma wynosić 1000 km na jednym ładowaniu. Jego światowa premiera odbyła się w wersji cyfrowej i jest dostępna na platformie online na stronie Daimler.com. Kontrolowany za pomocą oprogramowania prototyp badawczy jest najbardziej efektywnym pojazdem, jaki kiedykolwiek został zbudowany przez producenta luksusowych aut ze Stuttgartu.

Mercedes-Benz VISION EQXX pokazuje sposób, w jaki wyobrażamy sobie przyszłość samochodów elektrycznych. Zaledwie półtora roku temu rozpoczęliśmy projekt prowadzący do zbudowania najwydajniejszego Mercedesa elektrycznego w historii – o wyjątkowym zużyciu energii poniżej 10 kWh na 100 km. Ma zasięg ponad 1000 km¹ na jednym ładowaniu akumulatora, który zmieściłby się nawet w kompaktowym pojeździe. VISION EQXX to samochód zaawansowany w wielu dziedzinach technologii, o oszałamiającym i futurystycznym wyglądzie. To właśnie określa, dokąd zmierza cała nasza firma: zbudujemy najbardziej pożądane na świecie samochody elektryczne – powiedział Ola Källenius, prezes Zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG.
¹Dane dotyczące zasięgu są wstępne i oparte na symulacjach cyfrowych w rzeczywistych warunkach drogowych. VISION EQXX nie przeszedł homologacji typu ani homologacji pełnej.

VISION EQXX to ekscytujący, inspirujący, a jednocześnie całkowicie realistyczny sposób na rozwój technologii pojazdów elektrycznych. Oprócz przełomowej efektywności energetycznej oferuje konkretne odpowiedzi na zasadnicze problemy w dziedzinie napędu elektrycznego oraz oprogramowania. Wykonany z odnawialnych materiałów, w całości znacznie zmniejsza ślad węglowy. Interfejs użytkownika wyświetlany jest na całkowicie nowym, jednoczęściowym wyświetlaczu UI/UX, który ożywa dzięki responsywnej grafice w czasie rzeczywistym i zajmuje całą szerokość pojazdu. Inne elementy UI/UX pomagają samochodowi i kierowcy ściśle współpracować ze sobą. Interfejs pojazdu wykorzystuje technologię naśladującą działanie ludzkiego mózgu. Oparty na oprogramowaniu i symulacjach cyfrowych proces tworzenia pojazdu rewolucjonizuje sposób projektowania samochodów elektrycznych.

Ten samochód jest efektem dalekosiężnego programu technologicznego, który ma zapewnić przyszłość nowej inżynierii motoryzacyjnej. Wiele jego funkcji i rozwiązań jest już wdrażanych do produkcji, w tym następna generacja MMA – architektura modułowa Mercedes-Benz dla samochodów kompaktowych i średniej wielkości.

W obecnej formie Vision EQXX to jedyny w swoim rodzaju samochód koncepcyjny przeznaczony do dalszych badań.

Źródło: Informacja prasowa DAIMLER

Zaprenumeruj Magazyn Fotowoltaika